Kyocera nyomtatók

MI A VALÓDI PROBLÉMA A HAMIS TONEREKKEL?

 

Először is, egy fontos dolgot tisztázni kell. A hamis toner nem egyenlő a kompatibilis tonerrel. A harmadik fél által gyártott, általa kompatibilisnek vallott tonerek, melyeket saját név alatt értékesít, nem esnek ebbe a kategóriába, így ezekkel most ebben a cikkben nem foglalkozok.

Hamis toner az, amelyet az eredetivel megegyező csomagolásban, eredeti tonerként értékesítenek, de maga a toner nem a rajta szereplő gyártó által lett készítve, feltöltve és/vagy forgalmazva. Vegyük sorra, hogy ezzel milyen problémák vannak:

JOGI PROBLÉMÁK

A Kyocera logó egy bejegyzett védjegy. Ezt csak a Kyocera használhatja, illetve azok, akiknek ő engedélyezte. A hamis tonerek gyártója/forgalmazója minden bizonnyal ezt nem tette meg, de ez valójában az ő problémája, nem a fogyasztóé.

 

MINŐSÉGI PROBLÉMÁK

Végfelhasználóként nézve a hamisított toner beltartalma a valódi probléma. Az eltérő összetételű tonerpor rövid-, közép- és hosszú távú negatív hatásokkal járhat egy nyomtató számára. Sok esetben ezt nem lehet azonnal érzékelni, mert a nyomtatók festékező egységében még az előző tonerpor van, ami típustól függően akár több ezer oldalig is elegendő lenne. Ez kezd el keveredni a másik fajta tonerrel, így a minőségromlás fokozatos lesz, nem azonnali. Amikor az új tonertartály már legalább félig kifogyott, a problémák észrevehetővé válnak. Ezzel viszont nem áll meg a folyamat, mert az eltérő összetételű toner hosszú távon főalkatrész meghibásodásokhoz, idő előtti karbantartási költségekhez is szokott vezetni.

A FOGYASZTÓ MEGTÉVESZTÉSE

Végfelhasználóként a legkomolyabb probléma viszont az, ha valaki eredetiként árul egy olyan tonert, ami valójában nem az. A vevő az eredeti Kyocera toner magasabb árát fizeti egy olyan termékért, ami általában annál jóval olcsóbb.

MIÉRT DRÁGÁBB AZ EREDETI?

Jogosan merül fel a kérdés. A gyártók évek, évtizedek óta követett piaci magatartása okozza ezt. Egy nyomtató valós piaci ára (tehát amennyiért meg tudjuk venni) nem fedezi annak teljes költségeit (gyártás, kutatás-fejlesztés, marketing, stb.). Ezt a gyártók a magasabb áron forgalmazott kellékanyagon hozzák vissza, így lehet olcsóbb a nyomtató. Ezek a költség-tényezők nincsenek meg a kompatibilis tonereket gyártó cégeknél (még egyszer hangsúlyozva, hogy ez a cikk most nem róluk szól), ezért tudnak ők olcsóbban adni tonert. A két árszint közötti tetemes rést pedig kitöltik azok, akik a kompatibilis tonert eredetiként árulják, ezzel gondokat okozva mind a gyártónak, mind a jóhiszemű fogyasztónak.